Dingen die ik leerde door kanker..

Hier vind je de dingen die ik deze week heb geleerd en ook enkele van mijn random gedachten doorheen deze kanker periode.

  • Ik ben echt mensen anders gaan bekijken. Ik heb lief in mijn leven. Het leven is te kort om boos te zijn over de stomme dingen en je weet gewoon dat liefde belangrijker is dan iemand missen of op iemand boos zijn
  • Mijn favoriete geluid is om de meisjes vrolijk te horen spelen.
  • Ik gebruik de kanker-kaart bijna nooit en soms voel ik mij alsof anderen rondom mij dat wel doen. " Ik kan niet, ik heb kanker ".
  • Ik begrijp dat aandacht voor borstkanker belangrijk is maar sommige plannen gaan er over en snap ik niet. Minder reclame en drama. Meer aandacht!
  • Michael zei me: " Yesi,Je kan een model zijn voor chemopatienten. Je ziet er echt goed uit. " of een andere " Als je de kanker kaart wil gebruiken, vandaag is de dag "(elke dag dus wil hij alles overnemen). en al laatste " Als je uw hoofd bruin maakt dan moet je geen sjaal dragen ".(ja dat is een compliment)
  • Mijn nickname is chemo hottie voor Michael.
  • Ik verloor enkele van mijn wimpers en dat doet pijn.
  • Nog 4 behandelingen, soms klinkt het jeej bijna gedaan. Andere momenten klinkt het als de hel.  
  • Liefde is een mooi gebaar. Je leert elkaar beter kennen. Michael is echt mijn rots in de branding. Hij kookt voor de meisjes, komt naar huis als ik ziek ben. Hij knuffelt en kust me. Hij zorgt voor mij.
  • Ik voel mij een vreselijke moeder. De meisjes komen thuis van school en ik doe niets anders dan doen alsof ik luister naar Melina's lange praat over school.
  • Ik voel me schuldig dat de meisjes nu naar een Italiaanse school moeten gaan terwijl ik hen eerst volledig Vlaams opgevoed heb. (ze spreken wel italiaans).
  • Ik voel mij nooit goed. Goed is geen optie, misselijk of net acceptabel
  • Ik mis mijn mooie huid.
  • Ik mis mijn haar.
  • Ik hou van de nieuwe mensen die ik heb leren kennen. Op begin wou ik zo veel mogelijk afstand houden van zij die ook kanker hebben. Nu ben ik de persoon die luistert en vraagt in de wachtzaal " Wat is uw verhaal? 
  •  Ik hou van de hulp die ik krijg maar ik kan niet wachten tot ik ze niet meer nodig heb 
Bedankt aan iedereen die mijn blog en klaagzang leest. Het spijt me voor de weinige updates sinds mijn chemo. Ik ben snel weer terug. Er is ook een italiaanse versie van de blog. Voor zij die goed Italiaans kunnen haha.

1 opmerking:

  1. mooi stukje en hé geen verontschuldigingen hé je schrijft wanneer jij je goed voelt en wij lezen graag je verhaal :-) knuff

    BeantwoordenVerwijderen